אנשי תעשייה וניהול – ניהול בכיר

אנשי תעשייה וניהול – ניהול בכיר

חברת ייעוץ - תעשייה וניהול
חברת ייעוץ – תעשייה וניהול

איך מהנדס תעשייה וניהול צומח לתפקידים בכירים?

שם המשחק הוא ראש פתוח והסתכלות רחבה לכמה שיותר תחומים, כולל גם לטריטוריות של הקולגות שלכם. למעשה, מהנדס תעשייה וניהול נמצא בדרך כלל במקום בו מתכננים תהליכים. התהליכים בארגון נוגעים בכל התחומים ובכל הפינות. מהנדס תעשייה וניהול בעל ראיה מרחבית, חייב להכיר היטב את התהליכים בארגון ולהיות מעורב בכל שינוי.

התמקדות בתהליכי הארגון מייצרת למהנדס תעשייה וניהול בכל הארגון פוטנציאל יוצא מהכלל לקידום וקבלת תפקידים בכירים. כדי להתקדם לתפקיד בכיר מומלץ מאוד למהנדס תעשייה וניהול להגדיל ראש ולנסות מיוזמתו להיות מעורב בכמה שיותר פרויקטים. ההתעניינות והיוזמה בפרויקטים צריכה להיות גם על חשבון הזמן הפנוי ולא לחשוש מכך  שיזמות אלה אינן מייצרות תגמול מידי. נקודת המבט צריכה להיות השקעה לביסוס מקום חשוב בארגון.

מומלץ סטודנטים מתחילים להנדסת תעשייה וניהול או מהנדסי תעשייה וניהול הנכנסים לארגון בתפקידים משניים או כעוזרים למנהלים בכירים, ושואפים לטפס בהיררכיה של בניהולית, לשלוח את ידיהם גם בתחומים משיקים שאינם נמצאים בהגדרות תפקידם (תחומים כגון: שיווק, קידום מכירות, רכש, משאבי אנוש, לוגיסטיקה ועוד).

מהנדסי תעשייה וניהול המנדבים את עצמם למעורבות בכמה שיותר פרויקטים, צוברים ידע שלא יסולא בפז, ונעשים לבעלי ערך מוסף עבור מעסיקיהם. זאת מכיוון שמהנדס תעשייה וניהול יוזם ומעורב מסוגל לספק למעסיק את הסחורה במגוון רחב של תחומים. כך, תוך זמן קצר יחסית, מהנדס תעשייה וניהול כזה עשוי למצוא את עצמו ממוקם במקום גבוה בהיררכיה הניהולית והניהולית הבכירה. אגב, אם הדבר אינו קורה בארגון הספציפי בו המהנדס עובד, אזי קיים סיכוי גדול שמעסיק בארגון אחר יקלוט את איכותו ויציע לו תפקיד עם קידום.

מה דרוש ברמה האישיותית כדי להצליח ולהתקבל לתפקיד בכיר?

הנדסת תעשייה וניהול היא אחת מהמקצועות המקצועות המעניינים יותר, מכיוון שהיא מאופיינת בדרישות מנוגדות: מצד אחד נדרשת יכולת אנליטית עם מיומנויות של דיוק, איסוף נתונים וניתוחם; ומצד שני, נדרשת גם מיומנות של האונה הימנית, קרי אינטואיציה, דמיון, יצירה וחשיבה מחוץ לקופסה (איש תעשייה וניהול יודע באינטואיציה שלו מהן הפונקציות הנדרשות בתהליך, עוד לפני כולם).

תכונות מנוגדות חשובות נוספות הן היכולת לעבודה עצמאית מחד, והיכולת לעבודת בצוות מאידך. ולבסוף, תכונה אישיותית קריטית שנחוצה למקצועות השיווק היא פתיחות מחשבתית וסקרנות שאינה יודעת שובע: איש תעשייה וניהול חייב להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק, לדבוק באופן שוטף בשיפור המתמיד העתידי, לקרוא כמויות אדירות של תכנים רב-תחומיים ולהיות בעל יריעה רחבה של ידע בעולמות תוכן מגוונים

יעד ניהול – בהנהלת רן פרייז (מהנדס תעשייה וניהול בעל מעל 20 שנות ניסיון בשיפור שיטות עבודה והתייעלות), הנה חברת ייעוץ המתמחה בכל תחומי הנדסת תעשייה וניהול, ארגון ושיטות, כתיבת נהלים, ניהול רזה. לפרטים ניתן ליצור קשר למספר: 077-5490026.

מאמרים נוספים

התפקיד הקריטי של הגדרת סמכות ואחריות לבעלי תפקידים בנהלים ארגוניים

מבוא הגדרת הסמכות והאחריות של בעלי תפקידים בארגון היא היבט קריטי של הבטחת יעילות, שקיפות

ERP – מערכת מידע אינטגרטיבית בארגון

ERP - מערכת מידע אינטגרטיבית בארגון כמו כל מערכת מידע, גם מערכת ERP תפקידה לבצע פעולות חישוב, העברה

קייזן Kaizen – ייעוץ ארגוני

קייזן Kaizen - ייעוץ ארגוני קייזן - ייעוץ ארגוני למה צריך קייזן תהליכי קייזן Kaizen, ניהול רזה, Lean

ייעוץ ארגוני – סודות

ייעוץ ארגוני - סודות ייעוץ ארגוני נועד לשפר את המצב הקיים בארגון תוך הקפדה על שלושה עקרונות

חברת ייעוץ ארגוני

יעד ניהול

הנדסת תעשייה וניהול
ומערכות מידע ERP

    לייעוץ ראשוני חינם התקשרו 077-5490026

    או מלאו את הפרטים שלכם ונחזור בהקדם




    צרו קשר